Saturday, October 5

Weird Thing In 5Delima


 -Bismillahirrahmanirrahim-
Assalamualaikum geng ! Long time no post ! Apa celup ? Eh ,asal gengster semacam je aku ni ? Hahah ,ni semua pengaruh cerita-cerita gengster zaman sekarang yang ditayangkan . Semua remaja-remaja sekarang jadi tepengaruh dengan gaya dan cara percakapan watak yang dimaikan dalam ceerita tersebut . Rosak rosak . Apa-apa pun aku harini bukan itu yang aku nak cerita . Ini tak ada kene-mengena dengan gejala sosial ke apa ke . Ni pasal relation . Serius babe ,aku tak sangka dalam waktu yang dekat-dekat nak SPM ni ,macam-macam aku nampak dalam kelas aku .

Orang makin nak dekat dengan ujian besar contohnya SPM ,bermaaf-maafan supaya hati tenang untuk melakukan sesuatu tapi apa yang aku nampak dekat dalam kelas aku ,5Delima lain pula . Pada awalnya aku yang dipalau ,yang menjadi sempadan antara semua budak-budak lain kerana ramai yang tak hingin berkenalan dengan aku . Tapi sekarang terbalik . Aku ramai kawan dan semua menjadi lebih baik . Yang paling penting ,orang yang tak suka ataupun yang benci aku menjadikan aku sebagai teman bercerita tentang masalah . Dan aku merasakan sesuatu dalam beberapa bulan ni ,aku lihat dalam kelas aku ada banyak kelompok . Contohnya dulu semua lelaki bersatu dan perempuan mungkin ada 2 kelompok tetapi sekarang lain . Lelaki pun sudah ada kelompok masing-masing ,perempuan bertambah cawangan kelompok baru . Cuma aku dan kawan aku Ami saja yang boleh masuk kedalam semua kelompok tu . Aku macam biasa suka mengambil tahu atau kata lain ,busybody tentang keadaan yang sebegini pelik dalam kelas aku . Aku tanya semua orang tetapi jawapan yang diberikan semuanya hampir sama ,sebab kawan makan kawan . Oh tidak . Apa yang akan jadi kalau aku sebagai manusia prihatin membiarkan masalah ini berterusan ? Adakah aku pun akan menjadi mangsa kepalauan lagi ? Oh tidak tidak tidak !


Aku rasa mungkin semua akan baik sebelum menjelang SPM . Seminggu sebelum SPM ,akan ada Majlis Restu Ilmu dan time tu akan ada maaf bermaafan . So aku harap masa tu semua akan berbaik semula . Aku nak tengok kelas 5Delima menjadi the best students of the years ! Hahahah ,cita-cita aku sangat tinggi untuk jadi tahap macam tu . Apa pun cita-cita tu penting untuk menuju kejayaan .


No comments:

Tan Crown