Tuesday, April 16

Merentas Desa (2)


-Bismillahirrahmanirrahim-
Assalamualaikum ya habibi ya maulana .*mengarut je aku ni -.-'.
Ha ! Seperti yang di janjikan ,aku nak sambung cerita siapa pasal Merentas Desa 2013 dekat SMK Bandar Baru Ampang . Harini aku sambung okey :)

Pergaduhan antara ketua rumah sukan bukanlah teruk sangat pun . Just bergurau je . Bila nama pemenang di umumkan serta di sekalikan dengan rumah sukan ,ketua rumah sukan mulalah tunjuk angkuh dan angkat bendera sambil kibar dengan megahnya . Rumah sukan lain yang lain menunggu rumah sukannya di umumkan . Jadi bila rumah sukan lain di umumkan ,mulalah mereka berpura-pura nak bergaduh .*dah macam zaman peperangan siap bawa bendera segala .
Selepas semua pemenang telah di umumkan ,kini anugerah yang di nantikan oleh semua pelajar dan guru-guru rumah sukan . Pemenang Rumah Sukan Keseluruhan .
Nak tahu rumah sukan mana yang menang ?
Jeng jeng jeng ,bacalah sendiri ya .

Kasturi (kuning) = no.5
Lekir (hijau) = no.4
Lekiu (unggu) = no.3
Tuah (biru) = no.2
JEBAT (MERAH) = NO.1 !

Tak sangka mereka melonjak naik sebegitu mudah . Tahun sebelum ni mereka kecundang . Tahniah kepada rumah Jebat ! Apa pun ,mereka semua dah buat yang terbaik cuma nasib yang tidak menyebelahi mereka kan :)
Sebelum terlupa ,aku ada sedikit gambar yang sempat aku kongsikan kepada korang untuk membuktikan keriangan SMK Bandar Baru Ampang ketika merentas desa .

Sebelum acara bermula ,beratur untuk ambil kedatangan . Mana aku ? Ofcause yang ambil gambar . Kata photographer :)

Nampak tak 4 orang yang pandang camera tu ? Yang berbaju hijau ,biru dan merah tu ketua rumah sukan . Yang lagi sorang tu atlet sekolah .

Nak tahu kenapa budak ni berbaring ? Eh ! Bukan pengsan ,dia kena denda sebab datang lambat . Yang pandang camera tu cikgu Amin a.k.a Abah Angkat aku . Handsome tak ?

Okey ,start sini gambar photographer semak dalam camera sebab makan hati dengan kawan yang lain dapat bergambar . Apa pun nak tanya jugak ,kenapa aku macam tu sekali ?-.-'

Muka aku tak ada mood sebab menahan lapar yang tidak terkira .
Sabar je lah .

Sebelah kanan dan kiri aku tu sepupu . Muka dorang hampir samakan ? Dah kata sepupu . Memang lah . Yang penting ,abah aku buat muka bengkek dia . Teruk betul !

3 gambar di atas moments pada aktiviti merentas desa dijalankan .

Again photographer menyemak ! Yang penting aku sorang je yang wanyi yang lain busuk bau peluh !
Buekkkk ~

Hadiah untuk pemenang sudah di sediakan :)

Semua budak QM berehat dalam bilik sukan . Yang penting ,muka minah baju biru ni pelik :D

COMELNYA AKU !!!*lepas ni ramai yang menyampah and benci aku :D

Semua nak buat muka annoying je . Yang penting ,aku gedik masuk dalam gambar :D

Ni pun sama ,sepatutnya dorang berdua je yang ambil gambar tapi aku semak je menyebok sekali .

Ni pun sama ! Semak lagi !

Dan ini dia juara keseluruhan ,JEBAT ! Yang pendek tu ketua rumah sukan . Macam tak layak je . Larian pun tak menang :P

Menarikkan sekolah kami ? Mestilah ,sekolah yang paling kepoh dalam daerah Hulu Langat :Dhahahaha
Lantaklah orang nak cakap apa pun ,yang penting kami ENJOY :)

No comments:

Tan Crown