Tuesday, February 18

Tak Sanggup Berjauhan


-Bismillahirrahmanirrahim-
Assalamualaikum warga blogger sekalian . Kabare ? Sihat ? Hahaha ,berbahasa Jawa pula aku . Haa ! Today aku tak kerja jadi membuta je dekat rumah macam orang hilang laki . Hahaha ,memang hilang laki pun . Nasib petang tadi dapat jumpa walaupun kejap . *kejaplah sangat dari pukul empat sampai enam*. Hah ,cakap pasal meet ni teringat pasal aku dengan Monkey . Aku sekarang tengah buntu macam mana kalau Monkey masuk PLKN . Hurm ,mesti mati akal aku . Nak tahu kenapa ? Ni sebabnya ...

Kami selalu berjumpa ,setiap hari . Walaupun ada hal ,mesti jumpa walaupun 1/2 jam . Jadi kalau dia masuk PLKN ,macam mana aku dekat sini ? Siapa nak manja-manjakan aku ? Siapa yang aku nak kacau ? Siapa yang aku nak buli ? Siapa yang nak bagi aku gula-gula ? Dia selalu ada dengan aku . Kalau korang nak tahu ,aku dengan dia pernah cuba tak jumpa satu hari . Tu pun bila dah malam terus jadi blur ! Aku ni lagi teruk . Balik dari jumpa dia ,30 minit kemudian dah blur dah . Jadi macam tak tentu arah ! Inikan tiga bulan dia nak masuk PLKN !? OH TIDAKKK !!!

Kalau dia kerja lainlah . Mungkin malam atau waktu dia cuti boleh jumpa tapi ini kena berpisah atau bahasa lain kena berjauhan dengan dia selama tiga bulan . Kuatkah aku untuk terima semua tu ? Bersediakah aku dengan segala ujian ini ? Jika aku cakap ye bermakna aku tipu ! Aku tak kuat dan tak bersedia lagi ! Apa yang akan aku lakukan ?! Takkan nak halang ?! Kalau dia berubah hati masa dekat PLKN macam mana ? Kalau dia jumpa yang lagi bagus macam mana ?! Hurm ,aku tak suka ini semua ! Baru nak rasa bahagia kembali dah ada rintangan . Aku kena kuat ! Aku kena tabah dengan ujian ini . Kalau tak ,tentu aku tak akan jumpa kebahagian nanti . YES ! Kena kuat !

Apa-apa pun korang semua kena doakan yang terbaik okey . Janganlah doa benda yang bukan-bukan tentang hubungan kami . Korang tahukan betapa aku terseksa bila kehilangan orang yang aku sayang dulu . Takkan korang nak tengok aku terseksa lagikan ? Doakan aku ye geng blogger . Doakan hubungan kami kekal walau apa pun halangan dan rintangannya . Doakan kami kuat dengan segala ujian . Dan yang paling penting ,doakan kami kekal hingga ke anak cucu ,Amin ... :')

No comments:

Tan Crown