Thursday, November 28

SPM Sudah Tamat


-Bismillahirrahmanirrahim-
Assalamualaikum kawan sekalian . Alhamdulillah ,kertas terakhir peperiksaan SPM sudah pun melabuhkan tirainya . Kini aku sudah bebas dari zaman pemerintahan guru disiplin . Kini sudah tiba masanya aku dititah oleh boss atau cikgu di kolej pula . Tetapi ,bukan sekarang masanya . Sekarang aku mengambil masa sebulan untuk rilex dan ambil lesen kereta . Supaya senang nanti untuk kerja atau sambung belajar . Aku dah fikir dah yang aku akan sambung belajar dekat Kuala Lumpur je . Tak mahulah pergi jauh-jauh . Kuala Lumpur ni banyak kolej yang ada aliran yang aku suka . So tak perlulah nak gunakan istilah merantau ke tempat orang . Nanti menyusahkan je . Mana tak nya ,aku dari kecil hidup dijaga oleh ibu dan ayah . Aku anak tunggal . So pergi kem sekali pun tak pernah . So tak ada pengalaman nak berdikari sendiri . Jadi ,aku dah buat keputusan aku nak sambung belajar dekat dengan tempat tinggal aku je . By the way ,sebelum aku terlupa . Aku ada gambar nak share dengan korang . Gambar tadi masa habis menjawab soalan peperiksaan SPM Geografi . Tak sangka aku dah habis sekolah dan alhamdulillah aku berjaya menempuhi zaman persekolahan aku dengan jayanya .

Nampak gadis yang memakai cermin mata besar tu ? Dialah kawan baik aku . Nama dia Aminatul Kuswa Binti Anas . Dia satu kelas dengan aku . Aku selalu dengan dia . Kemana ada aku ,mesti ada dia . Kadang-kadang kami berdua dan kadang-kadang kami bertiga . Ada lagi seorang kawan aku . Namanya Jasmin Binti Johan . Alah ,kawan aku Min tu aku dah selalu ceritakan dekat korang ,cuma pasal Mina je aku tak pernah ceritakan sangat sebab Mina ni kawan baru aku tahun ni . Walaupun baru tapi macam dah lama kenal dia . Aku dan dia mengenali keluarga masing-masing . Baru-baru ni dia dapat adik baru yang di beri nama Putera Indara Julinas . Sedapkan nama adik baru dia ? Sekarag bertambahlah keluarga angkat aku tu . Seronok betul aku . Apa-apa pun doakan hubungan kami kekal hingga ke jannah ye . Aminn ...

No comments:

Tan Crown